måndag 31 oktober 2011

Inspirerande dagar

Tjoho, heureka, detta  har jag letat efter utan att leta efter det! Jag kom på att det går att använda detta till mycket och att det dessutom är enkelt, gratis och ganska självinstruerande. Många lärare skulle ha ett utmärkt redskap i detta för elever som har svårt med den konventionella undervisningen. Det är viktigt att våga vidga vyerna. Mina har blivit milsvida bredare på ett par månader. Denna kurs är oerhört inspirerade och det medstudenterna också. Vi har ett utbyte som är få förunnat om man väljer att inte delta i Lärarlyftet. Man blir yngre till sinnet, vi är ju studenter! Man vill läsa mer och glömma att man har familj och jobb! Varför fanns inte detta för 10 år sen när man pluggade till lärare. I nuläget har jag inte hunnit med så mycket men det skulle vara kul att börja i liten skala. Nu har jag fått möjligheten att som speciallärare undervisa två elever. En av dessa har svårt att vara i socialt umgänge med diskussioner och den andra har ett dåligt minne, att få saker att fastna under en längre period. Genom att göra en liten gubbe och kanske göra sin egen lärobok, kan vi kanske komma någonvart. Allt är värt att prova för att ge dessa elever vidgade vyer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar