onsdag 19 oktober 2011

veckans uppgift

Hur ska jag, som aldrig jobbat med bildbehandling eller animering, kunna göra en videoinstruktion till programmet pixlr? Det är ännu intressantare att jag, som skulle ha den behagliga rösten till berättandet, nu är hes som en kråka och låter som ett annat fjäderfä i hönsgården. Till min hjälp skulle jag ha en snygg porträttbild av mig själv. Min man, som jobbat som hobbyfotograf i sin ungdom, skulle ta ett kort med bästa förutsättningar, om det inte hade varit för att frugan ser ut som en tilltufsad skata. Alltså blir det att vänta ut en mjukare röst och göra en helrenovering hos frisören och en grundlig kemisk ansiktslyftning med rubbing, mask och fuktighetskräm. På torsdag hoppas vi att makeovern är lyckad nog för ett snyggt porträtt, som vi sen kan poppa till riktigt bra. Innan dess får vi träna på ett manus och med en bild av sonen eller dottern. Min man har förvisso en ny frisyr men har tre dagars skäggstubb så det blir mycket pill med pennverktyget för att få det snyggt.

2 kommentarer:

  1. Det kommer gå bra med med videoinstruktionen men det är verkligen en vanesak att höra sig själv prata. Hoppas du snart har din behagliga röst tillbaka.
    Ser fram emot nästa vecka och er uppgift, ska leta upp ett foto tills dess.

    SvaraRadera
  2. Jag som trodde att meningen med bildbehandling var att man inte skulle behöva styla upp sig i verkligheten utan kunde sköta det via datorn?

    Krya på dig och lycka till med inspelningen.

    SvaraRadera