söndag 23 oktober 2011

nu brinner det i knutarna

Det gula fältet skulle vara grönt.
Tja, kampen mot klockan går vidare, den tilltufsade skatan i hönsgården har förvandlats till en något välgödd svan men mår betydligt bättre och är till röstkapaciteten kanske inte en kurrande duva men av behagligare karaktär än tidigare i veckan. Idag har jag provat att spela in mig själv efter ett manus. Tre omtagningar blev det innan jag kunde hålla tiden. När jag väl kunde hålla tiden valde jag som sista steg att lägga fel färg i ett fält och sen hittade jag inte spara-funktionen. GRRR! Nu tar jag paus och gör som vanligt att i sista minuten. Manus struntar jag i nu då jag känner mig förtrogen med funktionerna tillräckligt för att kunna babbla på utan att läsa innantill. Vilken utmaning! Jag känner mig som en skådespelare, dock ej en välbetald sådan. C-skådis kanske!!

2 kommentarer:

  1. Haha...Visst är det irriterande när det händer något i sista sekunden. Jag har också testat att spela in och det hände en del oväntade saker.

    Jag har gjort introfilmen färdig och försöker nu baka in allt i en prezi-presentation. Första gången med Prezi, så det är lite svårt. Kan du möta upp mig och Marie kl 09.00 imorgon, så kan vi gå igenom det sista? /Malin

    SvaraRadera
  2. Du gör helt rätt som lägger manuset åt sidan, det blir mer naturligt om man inte läser innantill.
    Ska vi få inblick i Prezi också? Det vill jag gärna kolla närmare på.
    Ses imorgon!

    SvaraRadera