onsdag 14 september 2011

så var man där

I Sveriges studentsstad nummer 1. Nu, 10 år efter en examen jag aldrig trodde jag behövde komplettera, sitter jag i skolbänken igen. Ett intresse för IT som börjat krypa sig framåt och nu blommat upp till ett nyfiket uppvaknande och till kanske en sista regeringssatsning på större fortbildningsprojekt för lärare. Framför en dator stapplas de första bokstäverna fram i ett "äkta" blogginlägg. Nyfikenheten har funnits ett tag i att publicera det som gärna skrivs i vanliga fall men nu ska det vara yrkesrelaterat på något vis. Efter inventering i gruppen har det kommit fram en massa som man inte visste att man behövde veta men som vi alla hoppas få lära oss under kommande veckor. Jag hoppas få dela med mig av detta åt mina kollegor i kampen om tiden. Konkurrensen är hård med IUP, centrala mål, förmågor och kursplaner. Vi sitter alla i samma båt och bråttas alla med samma problem. Hur ska jag få mina kollegor intresserade av att komplettera sin metodik/pedagogik? Vad ska skolan satsa på i form av utrustning/utbildning? Ingen säger det är lätt, men nu tar vi tjuren vid hornen och genomför detta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar